cyklista_stinPočet cyklistů v Praze se blíží ke svému maximu, které nelze kvůli urbanistickému a dopravnímu pojetí města překročit. V létě usedne na kolo čtyři procenta Pražanů, možnosti města ale končí na sedmi procentech, upozornil v úterý předseda komise pražského magistrátu pro cyklodopravu Pavel Polák.

Cyklistika v Praze zažívá obrovský boom. Nárůst počtu vyznavačů jízdních kol v metropoli se meziročně počítá téměř v desítkách procent. V současnosti na kolo usedne v létě v průměru čtyři procenta Pražanů. "Reálné možnosti v Praze jsou ale tak maximálně sedm procent," tvrdí Polák.

Česká metropole podle něj nebude nikdy cyklistickou velmocí jako například dánská Kodaň, kde jezdí na kole až 30 procent obyvatel. Za pravdu mu dávají i čísla. Celoroční průměr hovoří o jednom až 1,5 procenta Pražanů, kteří použijí k přepravě jízdní kolo. Přesto je nárůst cyklistů v Praze v posledních letech tak vysoký, že může narazit na svůj strop.

"Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje," vysvětlil šéf magistrátní komise pro cyklistiku.

V Praze zjišťuje aktuální počet cyklistů projíždějících ulicemi metropole 28 sčítačů. V budoucnu jich má být až 50. Magistrát má získat podrobnější údaje, konkrétně kde a kdy a v jakém počtu usedli cyklisté na kolo.

Na území hlavního města se rozšíří také cyklotrasy a cyklostezky. V roce 2011 počítá Praha více než 24 kilometry nových cyklotras a více než 11 kilometry cyklostezek. Zvýší se i počet cyklostojanů.

zdroj: MEDIAFAX